راه اندازی هیئت صلح ۵۵ اتحادیه صنفی در کرمان 

حجت الاسلام حمیدی گفت: هیئت صلح ۵۵ اتحادیه صنفی در کرمان راه اندازی و برای ۱۶۵ نفر از اعضای اتحادیه‌های صنفی، ابلاغ صلح یاری صادر شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در آیین افتتاح هیئت‌های صلح اتاق اصناف کرمان گفت: مجوز راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه اصناف استان نیز صادر شده است که پس از طی روند قانونی، اعضای این شورا انتخاب می‌شوند.

او با اشاره به اینکه راه اندازی هیئت‌های صلح و شورای حل اختلاف ویژه اصناف، بزرگ ترین حمایت قضایی از این حوزه به شمار می‌رود، افزود: این ظرفیت‌ها  برای حل مشکلات و اختلافات احتمالی بین اصناف با یکدیگر و با مشتریان ایجاد شده است تا از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی جلوگیری شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی ما شغل تجارت صحیح و با اخلاق، شغلی شریف شناخته می‌شود، بیان کرد: کاسب دوست خداوند لقب گرفته است و این امر، بیانگر جایگاه این امر مهم است.

او با اشاره به اینکه خداوند به بیع و خرید و فروش توصیه کرده و در این حوزه به سود حلال مشروعیت داده است، گفت: کسی که برای کسب روزی حلال تلاش کند،  مانند فردی است که جهاد می‌کند و اگر فردی در راه کسب حلال، جان خود را از دست دهد، اجر شهادت خواهد داشت.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همراهی کسبه و بازاریان با انقلاب بود، افزود: اصناف و بازاریان در پشتیبانی جنگ نیز نقش بسیار مهمی داشتند.

او با طرح این سوال که چرا امروز دشمنان نظام و انقلاب بازار را هدف قرار داده اند و می‌خواهند بازار را به تعطیلی و اعتصاب بکشند و بازار را در برابر نظم، انقلاب و مسئولان قرار دارند؟ تاکید کرد: علت آن نقش بازار است و اگر این نقش مهم و موثر نبود، دشمنان به آن طمع نمی‌کردند.

رییس کل دادگستری استان کرمان  با اشاره به اینکه طی پارسال در جریان اغتشاشات، نقش بازاریان در دفاع از نظام و انقلاب و همراهی نکردن با دشمن بسیار مهم بود،  بیان داشت: باید قدر بازاریان متعهد را بدانیم و عملکرد مسئولان نباید به گونه‌ای باشد که بازار در مقابل نظام قرار گیرد و در این رابطه انتظارات نظام از بازار و انتظارات بازاریان از نظام باید در قالب یک جو دوستانه و صمیمانه مورد پیگیری قرار گیرد. 

او ضمن تاکید بر اینکه بخشی از انتقادات بازاریان درست است و باید نظام برای حل آن‌ها فکر کند، تصریح کرد: به عنوان نمونه مالیات، حق دولت است و باید استیفا شود؛ اما چگونگی آن و اینکه از مدار عدالت خارج نشود، مهم است.

حجت الاسلام حمیدی ضمن تاکید بر اینکه مالیات‌ها باید عادلانه و براساس درآمد‌های واقعی باشد، تاکید کرد: باید جو شفافیت و صداقت در بین بازاریان و دولت شکل گیرد و  نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی نیست که بخواهد ظلم کند و این مسائل قابل پیگیری و رفع است.

او با اشاره به اینکه در دستگاه قضایی برای رفع برخی از مطالبات بازاریان برنامه داریم و برای سایر مطالب مطرح شده نیز پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد، گفت: نظام  جمهوری اسلامی ایران، نظامی نیست که شاهان و شاهزاده‌ها در آن حکومت کنند و همه مسئولان، فرزندان این مردم و دردکشیده هستند و از این رو مسئولان، مردم را درک می‌کنند و برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های قوه قضاییه، کمک به اقتصاد و رونق بازار است؛ زیرا معتقدیم که در بحث کسادی بازار، هیچ کس نفع نمی‌کند و همه ضرر می‌کنند و همه باید تلاش کنیم، بازار رونق داشته باشد، افزود: برای تقویت بازار، اصناف، تولید و اشتغال در بازار آماده هستیم و همواره به حرف‌های فعالان این حوزه گوش داده و تلاش می‌کنیم که مشکلات بازار را حل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار